Kundeservice

KONTAKT

Identifikasjonsnummer: 556939-9420
Tlf.: +45 7022 3274
E-post: info@rehband.com

Rehband Stockholm AB c/o Ottobock Box 623
601 14 Norrköping, Sweden

Varer som er bestilt på rehband.no sendes fra:
Ottobock Healtcare GmbH
Max-Näder-Straße 15
37115 Duderstadt
Tyskland

§1. GENERELT

Disse vilkårene er designet for og gjelder for kjøp av produkter ("produkter") fra rehband.no ("Rehband") via Internett (postordre). Rehband er den selgende part, og du ( "kunden") er den kjøpende part. Betingelsene gjelder salg til privatpersoner over 18 år som er bosatt i Norge, med levering innen Norge. Kunden kan enkelt bestille fra oss på rehband.no. Merk at Rehband ikke kan motta bestillinger fra personer under 18 år.

Hvis noen punkter i disse betingelsene avviker fra gjeldende lovgivning er slike punkter uten rettsvirkning i den grad det aktuelle ikke er til fordel for kunden. Dette gjelder bare dersom kunden er en privatperson, og at kjøpet gjelder privat forbruk.

Tilbake til innhold

§2. BESTILLING

På Rehband kan kunden bestille produkter enkelt og behagelig. Vi tilbyr sikre betalingsalternativer og leveringssikkerhet. Rehband mottar din bestilling når du klikker på knappen "Fullfør bestillingen" i kassen. Når Rehband har mottatt en ordre vil kunden motta en e-postmelding med en ordrebekreftelse, sendt til den e-postadressen kunden har oppgitt ved bestilling. Kunden har mulighet til å foreta en rask bestilling via vår gjestekasse, uten å måtte logge inn på rehband.no.

En bindende kontrakt om kjøp ("avtalen") i forbindelse med produktet oppstår når vi sender e-post med ordrebekreftelse til deg. Disse betingelsene utgjør en del av en slik avtale.

Handle trygt i Rehbands e-butikk

Som kunde kan du returnere produktet innen 14 dager etter at det er mottatt og få pengene tilbake

Rehband har ikke mulighet til å endre rekkefølgen etter at kunden har mottatt en ordrebekreftelse, ettersom vi behandler bestilling din raskt for å tilby best mulig service.

For mer informasjon om hvordan besøkende bruker og handler på rehband.no, se Vanlige spørsmål og svar.

Rehbands speditør sender pakker til norske kunder til den aktuelle adressen. Hvis de ikke klarer å levere til adressen, vil kunden få et varsel om hvor pakken kan hentes.

Tilbake til innhold

§3. PRISER OG GEBYRER

Prisene er oppgitt i norske kroner (NOK) inkludert, merverdiavgift (mva.) i henhold til gjeldende nivå. Mva. for produkter utgjør pr. i dag 19 %.

Gebyr for varer som ikke blir hentet

Hvis kunden ikke henter en bestilling som avtalt, vil vi fakturere et gebyr på NOK 159 inkl. mva. Gebyret er nødvendig for å dekke våre kostnader for frakt og håndtering. Merk at hvis kunden ikke aksepterer eller henter en vare, teller ikke dette som at uttaler at du angrer på kjøpet. Finn flere opplysninger under §8. Rett til tilbakekalling og tilbakekjøp

Endret levering

Dersom kunden har oppgitt feil leveringsadresse eller navn, kan dette endres mot et gebyr på 125 NOK inkludert mva. som vil bli fakturert kunden. Dette er prisen for endret levering fra speditøren. Vanligvis kan en endring av informasjon utføres i løpet av 48 timer, men det kan ikke garanteres.

Tilbud

Tilbud og kampanjer som er annonsert på rehband.no er gyldige så lenge lageret rekker, med mindre andre vilkår gjelder i forbindelse med tilbudet.

Tilbake til innhold

§4. PRODUKTER OG SORTIMENT

Alle produkter som tilbys på rehband.no er tilpasset for bruk i det norske markedet. Dette betyr at produktene oppfyller relevante norske standarder, inkludert miljø- og sikkerhetsforskrifter. Normalt leveres produktene med en stelle- og bruksanvisning på engelsk, men disse kan - hvis det er nødvendig for bruk av produktet, også være på norsk.

Fargegjengivelse på produktbilder

Produktbilder som vises på rehband.no skal gjengi produktets farge og andre egenskaper på en mest mulig realistisk måte. Fordi fargen kan variere avhengig av hvilken skjerm kunden bruker, kan vi ikke garantere at produktenes farger nøyaktig gjenspeiler fargene som vises på skjermen.

Tilbake til innhold

§5. BETALING

Rehband tilbyr ulike betalingsmåter for enkelhets skyld.

Betaling med PayPal

Rehband bruker PayPal til all kreditt- og debetkortbehandling, som er en av de sikreste betalingstjenestene som finnes.

Kundene kan velge å betale med et beløp fra sin PayPal-saldo eller via et debet- eller kredittkort knyttet til sin PayPal-konto. Hvis kunden velger PayPal vil hun/han bli omdirigert til PayPal. Hvis kunden allerede er PayPal-kunde, kan hun/han logge inn på sin konto og bekrefte betalingen. Hvis kunden er en ny PayPal-bruker kan hun/han logge inn som gjest eller sette opp en PayPal-konto. Klikk her for å lese mer om vilkårene for bruk av PayPal.

Alle kjøp er knyttet til PayPals sikre betalingsserver, noe som betyr at informasjonen bare går til PayPal og den lagres ikke hos Rehband. Betalingen blir registrert med en gang og beløpet sendes fra kundens PayPal-konto. Det er gratis å betale via PayPal Vi sender bestillingen så snart vi har mottatt betaling. Mer informasjon om betalingssystemet PayPal finnes på PayPals hjemmeside.

Betaling med Klarna

Hvis kunden ønsker å få en faktura eller betale en ordre med et fast månedlig beløp, skal hun/han velge Klarna som betalingsmetode. Kunden trenger ikke å dele noen kredittkortinformasjon og kan lett vurdere et produkt før det faktisk er betalt for. Klikk her for mer informasjon og lese alle betingelser for Klarna.

Tilbake til innhold

§6. KONSEPTOPPFØLGING

Rehband begynner å oppfylle avtalen når kunden har mottatt en e-post med en ordrebekreftelse. Rehband har oppfylt sin del av avtalen når kunden mottar en komplett leveranse av produktene. Kunden har oppfylt sin del av avtalen når riktig betaling er gjort og mottak av levering av bestilte produkter skjer på den måten som er avtalt.

Tilbake til innhold

§7. LEVERING

Varene sendes normalt for innen 24 timer direkte til den adressen du oppgav ved bestilling. Rehband bare sende bestillinger på hverdagene.

Fraktkostnader

Rehband tar 55kr i gebyr pr. levering inkl. mva. uavhengig av ordrens verdi.

Levering

Vi sender normalt en bestilling innen 24 timer fra det tidspunkt den er mottatt, forutsatt at produktet er på lager. På produktsiden på hjemmesiden, og før et produkt blir lagt i handlekurven, kan kunden se om produktet er på lager. Hvis bestillingen omfatter produkter som er utsolgt, kan leveringstiden være lenger enn normalt. I så fall leveres bestillingen bare når alle produktene er på lager.

Leveranser i samarbeid med DHL

Rehband tilbyr for tiden én forsendelsesmåte og forsendelsen vil normalt skje til kunden innen 2-5 hverdager fra den dato ordren ble sendt fra Rehbands lager. Hvis pakken ikke kan lever med postbud, vil kunden vil bli varslet når hun/han kan hente pakken på nærmeste utleveringssted. Sendte varer må hentes innen 14 dager fra varsling. Forsendelser som ikke er blitt hentet blir returnert til Rehband og kunden vil bli belastet et gebyr på 159 kr inkl. mva. Leveransen er en sporbar forsendelse og kunden mottar varsler (via e-post og/eller sms) fra speditør når bestillingen har forlatt Rehbands lager.

Forsinket levering

Hvis leveringen skulle bli forsinket har kunden rett til å si opp avtalen uten kostnad.

Transportrisiko

Risikoen for forsendelsen overføres til kunden når pakken er levert til kunden. Dette betyr at Rehband bærer risikoen for forsendelsen før pakken når sitt endelige bestemmelsessted.

Tilbake til innhold

§ 8. ANGRERETT OG RETT TIL BYTTING

Angrerett

Kunden som inngår denne avtalen som privatperson har rett til å trekke seg fra kontrakten, dvs. avbryte den, i samsvar med gjeldende lovverk for postordresalg. Rett til å trekke tilbake gjelder ikke for parter som inngår avtalen som forhandlere. Retten gjelder i en periode på 14 dager (angrefristperiode) fra den dato kunden har mottatt forsendelsen. Angreretten gjelder bare for produkter som bestillingen omfatter og som er returnert i sin opprinnelige stand. Dette betyr at kunden ikke kan bruke produktene i større grad enn hva som er nødvendig for å kunne undersøke dem. I henhold til gjeldende lovverk kan kunden returnere alle produkter som ordren omfatter til Rehband og kunden må bære kostnadene for returfrakt. Rehband har alltid rett til å tilby kundene mer generøse betingelser enn hva som er beskrevet i gjeldende lovverk.

Når de returnerte produkter er mottatt av Rehband vil vi betale tilbake det du har betalt innen 14 dager. Dersom du som kunde returnerer færre produkter enn hva som er inkludert i bestillingen, vil du bare bli refundert for de returnerte varene.

Innbytte

For tiden tilbyr vi ikke direkte innbytte av produkter. Dette hvis f.eks. kunden kjøpte feil størrelse og ønsker å endre dette, må feil produkt først returneres, deretter kan kunden foreta en ny bestilling.

Se siden Retur og reklamasjon for informasjon om returprosedyre når du returnerer varene.

Tilbake til innhold

§9. KLAGER OG GARANTI

Garanti

Dersom kunden har kjøpt et produkt som privatperson, har de rett til å returnere produktet hvis det er feil i henhold til forbrukerkjøpsloven. Garantien dekker produksjonsfeil og er gyldig i tre (3) år fra dato for når produktet er mottatt. Garantien dekker feil på produktet som oppstår under transport (se klager på transportskade nedenfor). Et produkt som avviker fra det som er avtalt mellom kunden og Rehband, eller som har andre defekter kan også bli vurdert som en feil. Feil forårsaket av skade av Kunden (normal slitasje av produktet) er ikke en produksjonsfeil, og vil derfor ikke være innenfor rammen av et garantikrav.

Hvis en klage på en mangel ved produktet skjer mer enn seks måneder fra det tidspunkt kunden mottok produktet, bærer kunden et det et ekstra ansvar for å vise at feil i produktet var der fra begynnelsen. Dermed anbefaler Rehband alltid kunden å undersøke produktene ved mottak, og dersom feil oppdages, at disse rapporteres så snart de blir funnet. Ved en gyldig klage har kunden først og fremst rett til å få utbedret feilen, eller til å få et feilfritt produkt. I noen tilfeller kan det innebære rett til å heve kontrakten og tilbakebetale det som er blitt betalt. Ved godkjente klager, bør kunden ikke holdes ansvarlig for eventuelle kostnader som følge av klagen. F.eks. skal kostnadene for å sende et defekt produkt tilbake være dekket av Rehband. Men i alle tilfeller der et produkt har vist seg å være defekt, bør kunden, så langt det er mulig, holde eventuelle kostnader på et minimum.

Retur ved klage

For å returnere defekte produkter Se siden Retur og reklamasjon for informasjon om returprosedyre når du returnerer varene. Inkluder ordrenummeret i informasjonen til Rehband for å gjøre behandlingen så enkel som mulig.

Tilbake til innhold

§10. RETUR

Ved å returer til Rehband må produktene pakkes på en slik måte at de er beskyttet under transport. Rehband krever derfor at kunden alltid pakke produktet på samme måte og med samme innpakning som når produktene ble levert i første omgang. I tilfeller der kunden har utilstrekkelig innpakket eller emballerte produkter, og produktet derfor er skadet under transport, er det kunden som er ansvarlig for skaden og tilknyttede kostnader, og ikke Rehband.

Ved retur av produkter til Rehband, er kunden ansvarlig for at produktene når Rehband uskadet.

Returinstruksjoner

Se siden Retur og reklamasjon for informasjon om returprosedyre når du returnerer varene.

Kostnader

Kunden bærer kostnadene ved å returnere produktet/produktene. Når du bruker det vedlagte returskjemaet, vil kunden dra nytte av avtalen Rehband har med DHL og dermed bare betale 55 kr inkludert mva. for retur. Denne kostnaden vil bli fratrukket den totale refusjonen for returnerte produkt/produkter, ved en ev. refusjon. Kostnadene kan være høyere for returer som utføres på annen måte enn beskrevet ovenfor. Denne avgiften gjelder ikke garantireturer.

Tilbakebetaling

Vi vil refundere pengene innen 14 dager fra den dato Rehband mottar den returnerte pakken når det gjelder bruk av angreretten, eller om tilbakebetaling avgjøres ved en klagesak.

Tilbake til innhold

§11. RESERVASJON

Forbehold om angrerett

Rehband forbeholder seg retten til å si opp avtalen i tilfelle kunden har handlet mot bedre vitende, f.eks. på grunn av feil som kunden kjente eller burde ha kjent til, inkludert feiltolkning av pris eller antall på Rehband.no. Dersom Rehband kan påpeke en slik ansvarsfraskrivelse, har kunden ingen rett til erstatning fra Rehband.

Endre reservasjon

Rehband forbeholder seg retten til, uten forvarsel å endre innholdet på Rehband.no, som inkluderer, men er ikke begrenset til, tilbud, priser og kampanjer. En slik endring påvirker ikke eksisterende kontrakter mellom Rehband og kunde.

Ansvarsfraskrivelser

Rehband skal anses som løst fra alle forpliktelser i henhold til avtalen med kunden hvis forpliktelsen ellers ville ha oppstått på grunn av en hendelse utenfor avtalen, Rehbands funksjon eller pga. av ufravikelig lov.

Tilbake til innhold

§12. DISCLAIMER

FORCE MAJEURE

Rehband er fritatt fra ansvar som oppstår i avtalen med kunden for manglende utførelse av sine forpliktelser på grunn av omstendigheter som ligger utenfor deres umiddelbare kontroll, som hindrer, forsinker, eller forverrer en forpliktelse som skal oppfylles av Rehband, f.eks. endringer i lover og forskrifter eller i tolkningen av disse, myndigheters, handlinger, krigshandlinger, arbeidskonflikter, blokader, store ulykker og valutarestriksjoner. Rehband skal også bli løst fra alle forpliktelser i tilfelle av en arbeidskonflikt der Rehband er en part.

Eksterne lenker

Rehband er ikke ansvarlig for eventuelle tap eller problemer med kundens programvare eller maskinvare som følge av kundens bruk av eksterne lenker publisert på Rehband.no.

Forbehold for prissvingninger eller andre handelshindringer

Ved prissvingninger eller andre handelshindringer, som f.eks. mangel på råvarer eller nødvendige deler, som Rehband ikke med rimelighet kan holdes ansvarlig for i henhold til avtalen, har Rehband rett til å si opp avtalen. Ved et slikt tilfelle har kunden ingen rett til erstatning fra Rehband.

Tilbake til innhold

§13. PERSONVERN OG KONFIDENSIALITET

Rehband Stockholm AB er ansvarlig for administreringen og behandlingen av personopplysninger som du som besøkende eller kunde har valgt å gi til oss. Personopplysninger er alle opplysninger som kan brukes for å identifisere en enkeltperson. Lagringen av personopplysninger er nødvendig for å behandle ordren din, og for markedsføringsformål hvis du aktivt har valgt å abonnere på nyhetsbrevet vårt. Vi er forpliktet til å sikre en sikker håndtering av personopplysninger i samsvar med den Europeiske Personvernforordningen (GDPR). Klikk her for å lese den fullstendige Personvernforordningen. Vi deler ingen personopplysninger om deg med andre enn partnerne som spesifiseres nedenfor.

Behandlingen av personopplysninger:
Nyhetsbrev: Hvis du aktivt har abonnert på et av nyhetsbrevene våre, lagres og brukes navnet og e-postadressen din. Opplysninger deles med leverandøren av e-postsystemet vårt, MailChimp, for å kunne oppfylle og administrere utsendingen.
Ordrebehandling: Når du plasserer en ordre, samler og lagrer vi navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, personnummer (hvis du bruker betalingstjenesten Klarna) og informasjon om kjøpte produkter som transaksjons-ID, bestilt produkt eller produkter og produktenes verdi. Navnet, adressen, e-postadressen, telefonnummeret og transaksjons-ID deles med selskapene som leverer varene (DHL og UPS) og betalingstjenestene PayPal, Klarna og Adyen. Dette gjøres slik at vi kan fullføre og sende av gårde ordren din.
Personlige anbefalinger: For å kunne tilby deg en forbedret og skreddersydd handleopplevelse med personlige anbefalinger via e-post, på nettstedene og i annonsene våre, samler vi navn, e-postadresse, geografisk plassering, IP-adresse, telefonnummer, bestilt produkt eller produkter og surfehistorikk på nettstedene våre. Vi deler disse med vår anbefalte leverandør av databehandling, Nosto.
Vurdering og anmeldelser: Vi samarbeider med databehandleren Testfreaks for å kunne samle og presentere anmeldelser av ordre av nettproduktene våre, og deler derfor ordreinformasjon med dem. Opplysningene som samles er kjøpt produkt eller produkter, kundens navn og e-postadresse.
Markedsføring: Vi bruker Google Analytics for å kunne måle annonseringsaktivitet, effektivitet og nettstedsanalyse. Formålet med dette er å optimalisere nettstedet og å skape en bedre brukeropplevelse. Alle personopplysninger anonymiseres, og håndteres og lagres ikke av Rehband. Markedsføringskampanjer måles også av den eksterne løsningen AdTraction som forfølger ordrenummer, ordre-ID og IP-adressen til besøkende som sendes til oss via partnerne våre.

Lagring av opplysninger:
Rehband forsøker alltid å holde informasjonen din trygg og innenfor EU. Alle serverne våre er sikre servere som befinner seg i EU, men i de tilfellene der vi bruker underleverandører, kan det hende at informasjonen sendes utenfor EU. Vi har inngått databehandleravtaler for å beskytte rettighetene dine. Hvis et datainnbrudd skulle finne sted, varsler vi deg om det innenfor den lovfestede tidsperioden på 36 timer.

Individuelle rettigheter:
Du har rett til å motta, redigere og slette personopplysninger fra ett eller alle systemene våre, unntatt i tilfeller der vi som selskap er rettslig forpliktet til å oppbevare informasjonen din. Dette er tilfeller der vi må etterkomme lokal og europeisk anti-svindels-, hvitvaskings- og revisjonslovgivning.

Tilbake til innhold

§14. ANNET

POLITIANMELDELSE

Rehband melder rutinemessig alle saker til politiet som involverer svindel og forsøk på svindel.

Avvik mellom ulike versjoner av skriftlig materiale

Dersom det er forskjeller mellom ulike versjoner av skriftlig materiale, vil detaljene som har blitt publisert sist på det punktet anses som rådende. Det gjelder ikke informasjon som åpenbart er falsk eller villedende i en sammenligning mellom de ulike versjonene.

Immaterielle rettigheter, logoer og varemerker

Alt materiale publisert på Rehband.no, inkludert programvare, logoer, lydfiler, varemerker og tekst og bilder, er beskyttet som åndsverk etter aktuelle lover og forskrifter. Denne beskyttelsen betyr at materialet ikke lovlig kan brukes uten Rehbands uttrykkelige tillatelse. Materialet kan ikke kopieres eller på annen måte overføres til tredjepart uten Rehbands skriftlige samtykke.

Formål med informasjon

All informasjon på Rehband.no, uavhengig av format, er publisert bare for informasjonsformål for at besøkende skal kunne bruke nettsiden effektivt. Rehband har intet ansvar for eventuelle konsekvenser eller tap som kan oppstå hvis denne informasjonen viser seg å være uriktig eller brukes til andre formål enn de ovennevnte formål.

Tvister

Tvister mellom Rehband og kunden vil bli løst av domstolene som påkrevet av loven. I tilfeller der en sak blir brakt inn for Forbrukerrådet, vil Rehband følge styrets vedtak.

Klager

Ved klage kan kunden ta kontakt med oss på hverdager mellom kl. 10.00 og 16.00 på tlf. +45 702 23 274, eller ved å fylle ut klageskjema.

Tilbake til innhold